Effectieve leadgeneratie 2018-09-03T14:49:37+00:00

Partner worden?

Neem contact met ons op!

Effectieve leadgeneratie b2b, wat is dat?

B2B Leadgeneratie via Sales Channel

Effectieve leadgeneratie zorgt voor potentiële klanten die serieuze interesse hebben in het overstappen naar een nieuwe leverancier of provider. Hierin zijn, voor het voeren van effectieve leadgeneratie, een aantal zaken van groot belang. Allereerst is de hoeveelheid informatie die wordt aangeboden aan een leverancier van vitaal belang; de DMU, de tekenbevoegde(n), pijnpunten (huidige en/ of uit het verleden), toekomstplannen, wensen en behoeften, bedrijfs- en gebruiksprofiel –al deze zaken maken het mogelijk voor een leverancier om te zien of er daadwerkelijk kans van slagen is.

Minimale concurrentie

Het tweede punt dat van groot belang is, is de concurrentie en dan voornamelijk de hoogte (of dichtheid) van de concurrentie. Want om effectieve leadgeneratie te laten werken dienen leveranciers een ‘eerlijke kans’ te maken op het closen van een deal. Even ter verduidelijking, dat betekent voor ons:

Dat een leverancier weet wat er speelt, door een volledig opgemaakt rapport te ontvangen over de lead (potentiële klant), met daarin alle informatie die voor beide partijen (klant en leverancier) belangrijk is. Strookt vraag en aanbod? Dan kan er verder worden gekeken.

Bij effectieve leadgeneratie zijn er maar twee concurrenten. Waarom? Vraagt u zich af. Zo wordt de klant niet overspoeld met leveranciers en prijzen, maar ontvangt de klant twee op maat gemaakte offertes. Zo heerst er eerlijke concurrentie onder de leveranciers. Normaal gesproken worden alle leveranciers bij leadgenerators die zeggen ‘effectieve leadgeneratie’ toe te passen op één hoop gegooid. Daar worden wat leads overheen gestrooid. De leverancier heeft dan zo’n negen concurrenten en kent de wensen en behoeften van de klant totaal niet.

Eerlijk zakelijk vergelijken door de juiste vorm van leadgeneratie

Een eerlijk zakelijk vergelijk is voor de klant belangrijk. Dit betekent dat er een concurrerend bod op tafel moet liggen van twee leveranciers die weten wat er speelt, die weten wat de klant wil en die een concurrerend bod aandragen, opgesteld door de leadgenerator. Zo heeft de klant een gratis en eerlijk zakelijk vergelijk, heeft de leverancier een lead, 50% kans op closen en de leverancier weet ‘alles’ van de klant. Dát is met een goed gevoel op gesprek komen, dát is effectieve leadgeneratie.

B2B Leadgeneratie voor uw bedrijf

Een vrijblijvend advies en oriëntatiegesprek zorgen voor duidelijkheid. Wat heeft u nodig en wat wilt u bereiken? Wij staan u graag te woord om de mogelijkheden te bespreken. Effectieve leadgeneratie voor uw bedrijf ontzorgd en vergroot uw klantportfolio – behoud uw oude klanten maar investeer slim in nieuwe klanten.