Leadgeneratie model 2018-09-03T14:58:22+00:00

Partner worden?

Neem contact met ons op!

B2B Leadgeneratie model

Modellen binnen de leadgeneratie

B2B Leadgeneratie kent vele modellen met ieder andere uitkomsten, overigens valt er onderscheid te maken tussen verdienmodellen en leadgeneratie modellen. Te beginnen met het model dat Sales Channel gebruikt, het pay-per-lead model, een afgeleide van het no-cure-no-pay model – dit B2B leadgeneratie model is gebaseerd op ‘effectieve leadgeneratie’, wat weer een model is voor het genereren van leads.

Pay-per-lead model

Het pay-per-lead model dat Sales Channel hanteert is vrij simpel. Wanneer u bekent bent met ‘effectieve leadgeneratie’ is dit leadgeneratie model gemakkelijker te begrijpen. Om het echter snel samen te vatten: effectieve b2b leadgeneratie voorziet de leverancier (partner van de leadgenerator) van een volledig uitgewerkt rapport met cruciale informatie over de lead (potentiële klant), bijvoorbeeld: de DMU, de tekenbevoegde(n), pijnpunten (huidige en/ of uit het verleden), toekomstplannen, wensen en behoeften, bedrijfs- en gebruiksprofiel – alles dat een leverancier kan gebruiken. Alles waar een leverancier zijn aanbod perfect op aan kan sluiten. Daarnaast heeft een leverancier maar 1 concurrent en de klant heeft altijd een concurrerend en perfect passend bod. Effectiever kan niet.

Wanneer de leverancier de lead afneemt, heeft hij direct in kaart hoe hij een dienst of product moet presenteren of aanpassen opdat het passend is. Ook weet hij dat hij maar 1 concurrent heeft en zijn kansen groot zijn. Of de leverancier nu een deal closed of niet, de lead moet worden betaald. Pay-per-lead zorgt voor de grootste kans op het closen van een deal, maar de leverancier moet echt zelf closen. Anders heeft de accountmanager niets te doen en zou het leadgeneratiebureau alles zelf doen.

No-cure-no-pay model

Het no-cure-no-pay model gaat gepaard met minder effectieve leadgeneratie, dit b2b leadgeneratie model zorgt namelijk vaak voor meer bezoekers en is online-georiënteerd. Het vergt namelijk veel leveranciers (hoge concurrentie) om hier aan te verdienen. Ook de hoeveelheid informatie is summier, het gaat vaak om emailadressen of telefoonnummers. De leverancier weet verder nauwelijks iets van een lead. Het no-cure-no-pay model wordt vaak gebruikt door bedrijven die een klein budget hebben en daarom voor dit model kiezen.

Belangrijk: leads crediteren

Bij het pay-per-lead b2b leadgeneratie model is het mogelijk om een lead te crediteren wanneer de leverancier vindt dat hij/ zij geen eerlijke kans heeft gekregen. Dat kan bijvoorbeeld zijn wanneer een klant tussentijds al is overgestapt, of wanneer de leverancier al in contact is met de klant. Deze gegevens worden overigens gecheckt door de leadgenerator opdat hier geen misbruik van gemaakt wordt. Maar de kwaliteit van de leads en de leadgenerator moet ook af te lezen zijn aan de flexibiliteit: lead niet goed? Dan wordt deze gecrediteerd, dit is namelijk de verantwoordelijkheid van de leadgenerator.

Het b2b leadgeneratie model van Sales Channel werkt en wordt in zowel België als Nederland toegepast. Heeft u interesse in een kennismakingsgesprek of wilt u partner van Sales Channel worden? Neem contact met ons op door uw gegevens in te vullen, dan bellen wij u binnen 15 minuten terug.